Zeewolde ontmoet Zeewolde in Tampa

9 juli 2011 - North Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Mitchell en Chiara hebben op meerdere basisscholen gezeten, op twee van die basisscholen werkte ook Ina Hottinga, zo ook op de Pante Rhei waar Milan ook, net als Chiara nu net vanaf is. Ina en haar man Paul wonen momenteel voor 20 maanden in Tampa, omdat Paul daar vanwege zijn werk bij de luchtmacht op gesolliciteerd heeft.

Afgelopen maart zijn Paul en Ina naar Tampa vertrokken en toen waren onze (ook van de fam. Steeman) plannen om deze vakantie in Florida door te brengen al helemaal rond. Ina heeft ons toen al uitgenodigd om bij hen langs te komen om te kijken waar ze nu wonen. Vandaag zijn we daarom al op tijd vertrokken naar Tampa (± 2 uur rijden), omdat we hadden afgesproken met Ina en Roy en Jolanda om daar rond 13.00 uur te zijn. Ina zag ons al aankomen (denk ik), want ze stond al op het balkon, toen we arriveerden.

Nadat we hadden kennis gemaakt met Paul, vertelde Ina ons dat wij hun eerste gasten uit Nederland zijn, wat we hebben gevierd met heerlijk gebak. Roy, Milan en Jolanda kwamen vlak na ons aan en dat was de start van een hele gezellige middag. Ina heeft ons het huis laten zien, die erg groot en mooi is en vervolgens zijn we naar de haven gelopen, om te kijken of we dolfijnen konden zien. Helaas, buiten wat springende vissen geen dolfijn gezien. Er kwam wel een flamingo langs vliegen, wat ook bijzonder was om te zien.

Ina en Paul wonen op een resort, wat ook beveiligd wordt (net als waar wij nu zitten). Bij binnenkomst moesten we ons legitimeren, ondanks dat onze komst was aangekondigd. En we moesten vertellen bij wie we op bezoek kwamen en tja, ga dan maar eens Hottinga op z'n Engels zeggen, dat lukt niet, dus dan maar gewoon op z'n Nederlands. Of ze herkende de naam of ze verstond er geen snars van, maar het resultaat was dat we zonder problemen het resort op konden. Waar Paul en Ina ons later meenamen naar de haven wat echt heel mooi was, zoals je op de foto's kunt zien. Het weer was vandaag fantastisch, veel zon en prachtige wolken, waar ik met m'n wolkentik toch ook weer foto's van moest maken. We hebben de middag op het terras met elkaar doorgebracht, terwijl Chiara en Milan continue in het zwembad lagen. We hebben de laatste nieuwtjes uitgewisseld, maar ook veel gehoord over het leven van Paul en Ina in Florida. We hebben ook tips gekregen waar we nog naar toe kunnen in deze vakantie, waar we zeker gevolg aan zullen geven.

Terwijl we daar liepen realiseerde ik me dat dit wel heel bijzonder is, we komen allemaal uit een klein dorp als Zeewolde en lopen nu met z'n allen in het grote Amerika te genieten van de gezelligheid en al het mooie om ons heen. Voor ons is het in ieder geval een ontzettende mooie afsluiting van de basisschooltijd van onze kinderen.

Bedankt Paul en Ina voor jullie hartelijke ontvangst en gezelligheid, dit gaan we nooit meer vergeten!

1. Thea:
    10 juli 2011
    nog even een extra berichtje bij de bovenstaande blog. Maar deze was deze keer ook weer van mijn (Thea) kant.
    Verder wilde ik alle schrijvers van alle reacties op onze blog's nog even laten weten dat we al jullie reacties lezen, ook die van Vasthi bij de Bieber foto's enzo en alle lieve en leuke reacties die we op onze blog's krijgen. Ook al reageren we niet altijd (want we lezen jullie reactie 's morgens en schrijven de nieuwe blog 's avond)s, we vinden alle reacties helemaal top!
    We waren ook helemaal gerustgesteld toen Tante Ada had gereageerd, dus ook nog hartelijk dank daarvoor!

Groetjes
    Thea
  2. Ina:
    10 juli 2011
    En..... dit was ik in mijn te snelle reactie nog vergeten te zeggen: Bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om ons op te zoeken. Wij hebben dit enorm op prijs gesteld, genoten van jullie allemaal en net zoals jullie een dag gehad die we ons heel lang zullen herinneren, des te meer omdat jullie onze allereerste bezoekers uit Nederland zijn!We blijven jullie volgen, af en toe een reactie plaatsen en we wensen jullie nog en hele fijne tijd in het prachtige Florida. Ina
  3. Ina:
    10 juli 2011
    Ik zie nu ineens dat mijn eerste reactie niet geplaatst is, dus mijn vorige reactie moet nu wel vreemd overkomen. Misschien niet op versturen gezet? In ieder geval dan nog maar een keer en dan moet je deze reactie maar zien voor de andere!. Wij hebben ontzetend genoten van jullie bezoek en ik vond het natuurlijk vooral ook verschrikkelijk leuk Chiara en Milan weer te zien. Zo'n dag is altijd weer veel te snel voorbij! De foto's zijn prachtig geworden dus ga maar lekker door met die 'wolkentic' van je Thea! Tot ziens in Zeewolde. Groet, ook van Paul. Ina
  4. Thea:
    11 juli 2011
    Hoi Ina,
    Maak je geen zorgen, we hebben je eerste reactie ook ontvangen, maar deze staat bij een van de foto's. Als je reageert krijgen wij altijd een mailtje met een link en komen altijd bij de reactie uit.

We hebben dus alle drie de reacties gelezen.

Groetjes
    Thea