I'm singing in the rain, just singing in the rain.

7 juli 2011 - North Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Marc is al naar bed gegaan, vandaar vandaag even een berichtje weer van mijn (Thea) kant. Tja. de titel staat er niet voor niets, want we hebben erg veel regen gehad de afgelopen dagen. Vanavond regent het zo hard, dat het zwembad er bijna van overstroomt. Om een kleine indruk te geven.

We waren vanmorgen met z'n drietjes tegelijk wakker, zo rond 9.30 uur druppelden Mitchell, Marc en ik naar beneden. Chiara heeft vandaag lekker doorgeslapen tot 10.30 uur en kwam daarna bij mij TV kijken, we hebben naar programma's gekeken die ook in Nederland te zien zijn, zoals van Tabatha (kapsalon) en van Patty (koppelt miljonairs). En verder hebben wij ons verbaasd over de Amerikanen die iemand al veroordeeld hebben voordat de feiten bekend zijn. We hebben al eerder geschreven dat Casey Anthony verdacht werd van moord op haar 2 jarige dochtertje. Wij hadden steeds het idee dat ze dat niet gedaan had en zo heeft de jury ook besloten. Dat ze niet schuldig is aan de moord op haar dochter omdat er simpelweg geen bewijs is hoe dat meisje is omgebracht, laat staan dat men weet wie de dader is. Er worden foto's en filmpjes getoond van een knuffelige moeder met haar kind, maar ook van een moeder die van feesten houdt. Daar wordt op TV steeds schande van gesproken, terwijl dat niets met de moord te maken heeft. Nu ze onschuldig is bevonden voor moord (de death penalty zat er ook al aan te komen), moest ze vandaag weer voorkomen, omdat ze wel schuldig is bevonden voor het geven van een valse getuigenis. Daar heeft ze 4 jaar voor gekregen, waarvan ze er al ruim 3 heeft gezeten. Binnen een paar weken komt ze daardoor al vrij en daar is Amerika het niet mee eens. En daar gaan alle programma's over op nieuwszenders, tenminste hier in Florida. Uuuuurenlang over deze zaak, wat toch blijft het leuk om te volgen.

Vandaag lekker in bad gelegen, toen Chiara kwam vertellen dat ze met Milan via Hyves had gechat, de familie Steeman zit namelijk in Fort Myers (wij in North Fort Myers), dus mooi in de buurt. Of het goed was dat ze lang komen. Dat is natuurlijk altijd goed, dus we hebben buiten op hen zitten wachten, want bij onze poort moet een code gegeven worden. Chiara zag steeds een grijze auto rijden, dus Marc is maar eens gaan kijken en zag inderdaad Milan, Roy en Jolanda aankomen. Ze waren al een tijdje rondjes aan het rijden.

We hebben ons huis laten zien, die ze al via de foto's hadden gezien, waar ze wel van onder de indruk waren. Milan dook meteen met Chiara het water in en toen ook Mitchell erbij kwam was de pret compleet. Verhalen uitgewisseld, terwijl de kinderen zich in het zwembad vermaakten en toen was het alweer tijd om weg te gaan. We hebben afgesproken om a.s. zaterdag samen naar Ina Hottinga (voor de Zeewoldenaren een goede bekende!) te gaan, die 2 jaar in Tampa verblijft. Jolanda heeft dit al met Ina afgesproken en wij hebben vanavond een mailtje gestuurd om dit verder met Ina af te kunnen spreken.

Omdat het in thuis eten van gisteren geen succes was, waren we vastbesloten om vanavond ergens anders te gaan eten, dat werd de Mac, want die zit bij de Wallmart. We wilden eigenlijk naar een andere "Mall", maar die konden we niet vinden en kwamen we bij de Wallmart uit. Niet Marc's favoriet, maar we hadden geen van allen zin om verder weg te gaan. Het was alweer wat begonnen met regenen, dus dan is zo'n overdekt gebeuren wel handig. Dat bleek helemaal toen we we de Wallmart uitkwamen....de regen kwam met bakken tegelijk naar beneden, onweer en wind erbij en de "storm"was compleet. Marc en Mitchell haalden de auto, maar ook Chiara en ik kwamen drijfnat in de auto. Ondanks het noodweer blijft de temperatuur wel hoog, het is buiten absoluut niet koud, dus wat dat betreft mag de zon van ons weer gaan schijnen morgen. Maar de weersvoorspellingen zeggen dat het morgen ook weer een dag vol regen zal worden. Dat is jammer, maar geen ramp. Tenminste als het daarna wel weer droog wordt, want we komen natuurlijk ook voor de zon.

Al die regen heeft wel als voordeel dat we goed denieuwe iPad kunnen uitproberen, Chiara en ik zijn al goed verslaafd aan het Angry Birds spel, maar we hebben al meer spelletjes gedownload die erg leuk zijn om te doen. Maar we kunnen ook het AD en NRC Next lezen en een mooi blad over fotografie, er zit ook een radio op, met werelwijd zenders. Zo kunnen we de Gelderlandse radio luisteren, net als de Amerikaanse. Wonder boven wonder deed de radiozender uit Gelderland het beter dan die uit de USA. Zo zijn er steeds leuke dingen te vinden en uit te proberen, wat we allemaal leuk vinden om te doen.

Al met al hebben we het hier heel erg goed naar onze zin, we genieten overal van, al is het alleen maar dat Marc gisteravond met de kinderen in het zwembad lekker aan het dollen is, of een bak ijs of gewoon een beetje zon.......

Groetjes

Thea

1. tante Ada:
    8 juli 2011
    Leuk allemaal,maar jammer van al die regen is dat gebruikelijk in die regio?Toch maar genieten met z,n viertjes kusje tante Ada
  2. mieke:
    8 juli 2011
    heeej luitjes,

volgens mij maakt het voor jullie helemaal niks uit dat het regent,jullie vermaken je wel en dat is maar goed ook,zo vaak kom je er natuurlijk niet dus je moet er lekker van genieten.

Hebben jullie nog last van het eten gehad wat Marc had gemaakt of is het allemaal meegevallen hahahah.

Groetjes weer van Mieke