A Fourth off for the Fourth!

4 juli 2011 - North Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik, Mitchell, aan de beurt om een blog te schrijven. Vandaag is het de vierde juli, wat in Amerika betekent dat het Independence day is. Nee, niet die van de film, maar de echte! In Amerika vieren ze op Independence Day, 4 juli, dat Amerika onafhankelijk is geworden. Een soort "geboorte" van de US of A. Het is vandaag de gewoonte om een feestje te vieren, gedurende de dag, maar gedurende de avond een concert of een tweede feestje bij te wonen, die worden afgesloten met vuurwerk. Vandaag begon bij ons de dag slaperig, net als de voorgaande dagen. Een voor een kwamen we allemaal naar beneden, waarna we allemaal even gingen zwemmen. Na het afdrogen stapten we met z'n allen in de auto, zodat we naar Fort Myers konden rijden, om even wat te proeven van de echte amerikaanse feesten. Nou, die amerikaanse feesten vielen heel even tegen, omdat er amper nog wat was opgezet. We waren wat vroeg :)

Daarna gingen we naar Naples, om te kijken of er daar nog iets spannends aan de gang was. Helaas, maar op de weg naar Naples en in Naples zelf, was het keihard aan het regenen en onweren. Door het slechte weer hebben we maar besloten naar huis te rijden. Onderweg werd ik een beetje misselijk, dus gingen we maar nog sneller naar huis, zodat ik snel even op bed kon liggen. Pizza werd gehaald en we aten lekker in de tuin, met z'n allen. Daarna gingen we nog even tv kijken, waarna we gingen kijken naar het concert op het Capitool. Een boel artiesten, zoals Josh Groban en Steve Martin, traden op. Aan het einde van het concert ging er een echte "marching band" optreden, waarbij de vuurpijlen achter hen tot ontploffing kwamen. Wij liepen met z'n allen naar het balkon, zodat we zelf nog wat vuurwerk konden zien. Dit viel een beetje tegen, omdat Amerikanen kennelijk niet net zo goed zijn met vuurwerk als dat wij Nederlanders zijn. Mijn moeder probeerde nog iets te fotograferen, maar omdat het een beetje ongeorganiseerd was, konden we vrijwel niets op de foto vastleggen. Nu is het alleen nog maar naar bed en dan morgen weer op voor een hele nieuwe dag!

Groetjes,

Mitchell!