Eerste dag in the Sunshine State

1 juli 2011 - North Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Qua zon hoeven we de eerste dag in Florida niet te klagen, want die scheen volop. Ik zit nu voor de TV te typen en zie dat het hier overal (Dat is Cape Coral, Napels en Fort Meyers) enorm heeft geregend en dat er een behoorlijke onweersbui over is gekomen, maar......daar hebben wij wonder boven wonder helemaal niets van gemerkt! Beetje wolken, beetje flitsen en een beetje gerommel, maar geen druppel regen.

Maar eerst weer terug naar het begin van de dag, Marc was om 8 uur (USA-time) al wakker en uit bed, terwijl Mitchell en ik (Thea) rond 10.00 uur wakker waren. We hebben weer van die hele hoge bedden, die erg zacht voelen. Chiara had in haar Kingsizebed heerlijk geslapen, ze was er helemaal enthousiast over. Toch zijn we allemaal nog een beetje vermoeid, dus iedereen ligt er vroeg in vanavond.

We hebben genoten van ons huis, die villa Dalia heet, zoals je hieonder op de foto's ziet is helemaal top hier. We hadden het enorm naar de zin hier in onze villa. Het weer was uitstekend en de kinderen waren lekker aan het zwemmen enzo. Meer hebben we eigenlijk niet nodig, alleen dat we in Amerika zijn vinden we al leuk.

De eigenaar van het resort ofzo waar we nu verblijven is vanmorgen hier langs geweest om zich voor te stellen. Hij heeft veel vertelt over de omgeving, waarvan Chiara alleen hoorde dat we voor 800 dollar met dolfijnen kunnen zwemmen?! Marc heeft gelukkig meer gehoord, namelijk dat we voor dat bedrag een boot voor een week ofzo kunnen huren en dan eventueel dolfijnen zien waarmee me inderdaad kunnen zwemmen. Maar dat kan ook voor een dagje en dat is beter betaalbaar. Marc heeft van die man in ieder geval gehoord hoe je snel rijk kunt worden in America, nou wie weet....Maar het lijkt erop alsof je in no-time very rich kunt worden hier, zonder écht te hoeven werken. Het is in ieder geval wel leuk om over te fantaseren.

Vanmiddag zijn we met z'n viertjes een lange winkelstraat in de buurt op gaan zoeken en hebben even gezellig gewinkeld. Ik heb me met mijn tassentic weer eens ouderwets op de tassen gestort en een hele leuke tas gescoord. Marc is bij de Wallmart al in de weer geweest om een iPad te kunnen kopen die in Amerika stukken goedkoper zijn dan in Nederland, net als heel veel dingen trouwens. Zo zag ik voor Chiara een CD van Justin Bieber voor maar $8,= (= €5.60), wat lekker goedkoop is, waardoor ze ook een DVD van Justin Bieber heeft gekocht.

Wel heerlijk hier die hele grote spullen in Amerika, grote flessen ice tea, grote pakken met koekjes, chipszakken, noem maar op, alles is groot. Marc had als eerste vanmorgen voor mijn Coca cola verzameling, mooie grote Coca cola glazen gevonden, dat was een mooie start dus.

Verder is iedereen druk met allerlei rechtszaken op TV, over een vermoord kindje en over Strauss-Kahn die voorlopig is vrijgesproken. Twee jaar geleden was men druk over de overleden Michael Jackson en zo zijn er steeds meer en andere onderwerpen, waar men het tussen de reclames door veel over heeft.

Al met al een hele rustige dag met heerlijk weer (32 graden), zodat we kunnen acclimatiseren en weer ervaren dat we in Amerika zijn. We hebben geen plannen voor morgen, maar dat is niet erg, want volgens het weerbericht wordt het morgen een beetje regenachtig.

Mieke (we nemen aan Hortensius, want ik ken ook een andere Mieke) heel erg bedankt voor je bericht op onze blog! Hartstikke leuk!

Hieronder volgen o.a. de foto's van ons huis, zodat jullie ook kunnen meegenieten.

Groetjes

Thea

1. mieke:
    2 juli 2011
    hoi thea,

leuk verhaaltje weer,en ik ben die andere mieke (van de voetbal vroeger)hahaha,maar maakt niet uit hoor.

Leuk om jullie belevenissen mee te mogen lezen,ik zal er zeker elke keer even de tijd voor nemen om het te lezen,zeker ook omdat ik een aantal jaar geleden ook in Amerika ben geweest (florida en miami)en dat maakt het toch wel leuker.

Geniet maar lekker van het goeie weer,hier is het voorlopig nog niet zo warm.

Groetjes weer van Mieke
  2. Thea:
    2 juli 2011
    Hoi Mieke,
    Marc's nichtje heet dus ook Mieke en ik wist even niet of jij of de andere Mieke had gereageerd.
    Harstikke leuk dat je meeleest en reageert, ik hoop dat het weer in Nederland weer snel opknapt, dan heeft iedereen lol.

Thea