Beetje veel pech vandaag.

18 juli 2011 - North Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Hallo, vandaag ben ik (Thea) weer aan het bloggen, maar kan over vandaag niet heel erg positief zijn.

Allereerst is Chiara behoorlijk ziek, hoogstwaarschijnlijk een voedsel vergiftiging, want alles komt er met een noodvaart weer uit. Ze heeft verder veel pijn onderin haar buik en loopt daardoor heel rustig om zichzelf pijn te beparen. Marc en ik maken ons wel veel zorgen om Chiara. Gelukkig knapte ze in de loop van de dag wel een beetje op en is alles wat ze heeft gegeten er vandaag in gebleven, maar ze is erg moe en kon vanavond aan tafel haar ogen niet open houden. Ze is vroeg haar bed in gegaan, ik hoop dat ze goed door kan slapen, dan knapt ze vast wel weer op.

Chiara heeft als enige chocolade gegeten wat we al een tijdje hadden liggen, omdat we de chocolade hier in Amerika niet erg lekker vinden. Chiara wilde dat wel graag opeten en ik heb er niet over nagedacht om eerst te kijken of dat nog wel goed was, helaas.

We konden vandaag daardoor niet veel meer doen dan in en bij het huis blijven, op het doen van boodschappen na. Dus ik heb zitten mailen en met mijn broer Rob zitten Whatt'sApp-en (via Internet berichten uitwisselen).

Het weer was heel erg mooi het eerste deel van de dag, toen heb ik ook de foto's gemaakt. Maar rond 16.00 uur kwam er een grote zwarte wolk aan, waarnaast we een mooie blauwe lucht zagen. We dachten dat die zwarte wolk niets voorstelde, maar helaas er kwam een heleboel water uit en die blauwe lucht hebben we niet meer terug gezien. Dus dat was ook pech hebben.

De derde keer pech heeft met de rest van onze vakantie te maken, want we hadden (dachten we) een huis gehuurd in Fort Lauderdale vanaf 21 juli, zodat we net als tijdens onze huwelijksreis in 1989 rondom Miami nog allerlei dingen aan de kinderen kunnen laten zien. We hadden ook al $200.= vooruit betaald. Maar toen begonnen we mailtjes te ontvangen van Oleg, die eigenaar is van de villa die we hadden gehuurd. Eerst dat we die $ 200,= moesten betalen, toen dat we de laatste nacht ergens anders moesten overnachten, ook geen probleem vonden wij, maar toen ontvingen we opeens een bericht van ene Marina, die ons vertelde dat Oleg met vakantie was en ze vroeg naar de data dat we de villa hadden gehuurd. Ze begreep namelijk niet waar die $ 200,= vandaan kwam. Dus na uitleg kregen we bericht dat het helemaal niet geboekt was! Ze kon nog wel wat voor ons regelen vanaf 20 juli?!

Toen werd ik toch wel een beetje boos en heb om verheldering gevraagd en gezegd het wel apart te vinden dat opeens Oleg op vakantie was en dat ons huis ineens niet geboekt is. Maar ze wist er verder niets vanaf, dus heb ik gezegd dat ze het geld terug moesten storten, omdat we er geen vertrouwen meer in hebben. Dat was ook een probleem, want ze wist niet hoe ze dat terug moest storten, ze wilde een copy van de transactie. Ondanks de uitleg dat wij die in Nederland hebben liggen en dus niet kunnen leveren, kwam de boodschap maar niet over. Uiteindelijk kregen we vanavond een bericht via Paypal dat het geld was teruggestort. Maar ja, wat nu? We gaan de 21ste maar gewoon richting Miami en kijken wel of we wat kunnen vinden.

Dus een beetje pech vandaag. Maar als Chiara maar eerst zich weer wat beter gaat voelen, dan is de rest niet echt belangrijk meer.

Tot morgen!

Thea

1. Ina:
    19 juli 2011
    Och jee wat een vervelende dag. Chiara, ik hoop dat je snel weer opknapt want ziek zijn in de vakantie is echt niet leuk! En wat een verhaal over het huis wat jullie gehuurd hadden. Gelukkig het geld terug en ik hoop dat het lukt om nog iets anders te vinden!Ik ga donderdag terug naar Nederland en hoop jullie nog te zien voor ik terug ga naar Tampa.
    Groet ook van Paul, Ina