".....'t Komt allemaal goed...."

22 juli 2011 - Hollywood, Florida, Verenigde Staten

Dat zingt Marco Borsato in het nummer "Vlinder", waar hij zingt dat geduld een schone zaak is, omdat sommige dingen even tijd nodig hebben. Dat ging gisteren en vandaag voor ons op. Als je naar de foto's kijkt waar we nu zitten, dan is het weer helemaal goed gekomen met ons in Amerika, maar het had nog even tijd nodig.

Gisteravond ben ik druk bezig geweest om een andere plek te vinden om te verblijven, waarna Marc de blog ging schrijven. Daarna ging Marc netjes slapen, maar de kinderen en ik konden de slaap niet vatten. Misschien omat we het idee haden dat er vlooien in het motel zaten, of omdat we van een kast van een huis nu in een piepklein motelkamertje zaten, of omdat we niet konden slapen op die slechte bedden in dat benauwde hok. In ieder geval het werkte bij mij op mijn lachspieren en daardoor zag Chiara de humor er ook van in. Mitchell miste wat van ons gegiebel, dus hij kwam gezellig bij ons liggen om mee te kunnen lachen. Het gaf het idee dat we op schoolreis waren en dat we aan het keten waren. We hebben tot laat TV liggen kijken, omdat we de rust niet hadden om te gaan slapen. Mitchell viel uiteindelijk in zijn eigen bed snel in slaap, terwijl Chiara en ik nog lang hebben liggen kletsen over van alles en nog wat.

Marc was de volgende ochtend bijtijds op, hij zal ook niet lekker hebben geslapen, waardoor ik ook wakker werd. Meteen de laptop aan om te kijken of we nog reacties hadden gehad op verzoeken om hier in de buurt te kunnen overnachten. We hadden 2 reacties, eentje van Ana en eentje van Julie. Via Ana konden we die ochtend al terecht, dus wij alles weer in de auto gestopt en op weg naar het adres in Hollywood (dat ligt tussen Miami en Fort Lauderdale), eenmaal aangekomen zag het huis er niet uit en er lagen allemaal fietsjes enzo in de tuin. Maar geen Ana te bekennen, ook niet nadat we hadden gewacht en wat hadden rondgereden.

In de auto de laptop opgestart en Julie gebeld, want haar telefoonnummer stond in haar e-mail. Die reageerde enthousiast en gaf het adres door. Het is ook in Hollywood en is vlak bij het strand (1½ mijl). We waren er snel en Julie liet ons meteen vol enthousiasme het appartement zien. Dat zag er mooi en netjes uit. Er is alleen een bed voor Marc en mij en voor de kinderen komt er een matrasje in de kamer/keuken. Zwembad voor onze deur en we kunnen daar lekker buiten zitten en BBQ-en als we dat willen. Marc en Chiara doken meteen het zwembad in, want het was warm zat. Ze kwamen helemaal enthousiast terug om te vertellen dat de douche buiten echt geweldig is. Julie is een leuke en sympathieke vrouw die oorspronkelijk uit Canada komt. Ze liet ons ook nog de studio zien die ze vanaf morgen heeft verhuurd, ook erg mooi en strak ingericht. Verder vertelde ze hoe ze hier terecht is gekomen 30 jaar geleden.

Nadat we een beetje gesetteld waren, allemaal fris gedoucht en voorzien van een door Marc lekker gebakken eitje, trokken we met de auto naar Miami. We gingen op weg naar de Sawgrass Mall, in North Fort Myers hadden we de tip gekregen om naar deze mall (= winkelcentrum) te gaan, omdat je daar voor een klein prijsje goede dingen kunt kopen. Aangezien er onweer was voorspeld, leek het ons verstandig dat vandaag te gaan doen. De heenreis was mooi ( zie videofilmpje Miami) en een stuk drukker dan we gewend zijn. De GPS stuurde ons een dure villawijk in Miami in, met prachtige huizen, maar geen winkel te bekennen. Ik zag ergens een bewaker zitten en ben naar haar toe gegaan om te vragen waar de mall is, ik wist de naam niet meer, alleen dat het met een S begon. Ze kende alleen Daleland Mall en gaf een routebeschrijving. Daardoor konden we het vrij makkelijk vinden, het was niet zo erg groot, maar wel alle bekende merken waren aanwezig zoals GAP en Guess. Bij de laatste had ik al een paar keer gekeken voor een nieuwe portemonee, maar de indeling was steeds niet erg handig. Nu heb ik er eindelijk eentje gevonden waar ik ook wat aan heb én een hele mooie. Dus ik was in mijn nopjes!

Toen Chiara, we liepen even de Apple store binnen om te kijken bij de iPad enzo. Chiara heeft een iPod-Touch, maar die heeft ze laten vallen, waardoor het glas is gebroken. Vandaag toch besloten om de nieuwe iPod in USA te kopen, want dan bespaart Chiara € 60.=. Chiara is helemaal happy, maar zit nu met het probleem dat we hier binnen geen WIFI hebben, dus ze moet tot morgen wachten, want buiten heeft ze wel ontvangst.

Marc is na de hele vakantie op zoek te zijn geweest geslaagd voor een mooi horloge, eentje van Nautica, want hem $100,= scheelde, doordat de verkoopster van Macy's (soort Bijenkorf) Marc erop wees dat hij nog 10% extra korting (hij had al 40% korting) kon krijgen omdat hij als tourist in de winkel koopt. Wel netjes van de verkoopster om Marc daarop te wijzen.

Mitchell had bij de Gamestop (heb je ook in Nederland) een heel mooi X-Box spel voor weinig, maar bij navraag blijkt deze op onze X-Box niet te werken, dus helaas voor Mitchell ging die deal niet door.

Als we naar huis gaan zie ik aan de overkant een winkel met allerlei "Brands of USA", wij er naar toe en daar hadden ze eindelijk ook foto camera's, dus ik op zoek naar lenzen enzo, terwijl Marc zich stond te vergapen bij de grote 3D TV's. Maar helaas ik kon geen lens vinden, ze hadden alleen camera's en een statief.

Op de terugweg hadden we veel onweer ( zie filmpje onweer in Miami), ook nadat de regen was gestopt, bleef het nog door flitsen.

Het einde van onze vakantie komt nu wel met rasse schreden in zicht, wat wel jammer is, want je raakt hier nooit uitgekeken. Het is hier mooi een schoon in Florida en de temperatuur is geweldig. Als het regent dan koelt het soms wel 20 degrees af, maar zodra de regen stopt, is de temperatuur weer net zo hoog als daardoor. Daardoor zijn de wegen ook in no-time weer droog.

We willen de komende dagen nog een paar dingen gaan bekijken, zoals tijdens onze huwelijksreis naar de Everglades met de airboot en naar de aligators. Maar via Internet zie ik dat ons dat wel erg veel geld gaat kosten. Vandaag reden we op de terugweg vanuit Miami langs een Science museum, wat Mitchell wel erg interessant vond.  Dus daar gaan we morgen eens een kijkje nemen.

De foto's van het motel staan bij de blog van gisteren en bij deze blog staan dus buiten foto's ook 2 videofilmpjes. Tot morgen!

Groetjes

Thea

1. Ina:
    23 juli 2011
    Fijn om te lezen dat jullie nu een goede stek hebben gevonden voor de laatste dagen! Ik ben inmiddels weer in Zeewolde aangeland, even wennen! Geniet nog de laatste dagen. Groet, Ina
  2. Fam. Steeman:
    23 juli 2011
    Hi hi, toch goed gekomen!! Geniet nog lekker van die laatste paar dagen. Daarna kun je gaan genieten van je jetlag! Wij hebben toch wel iets wat last!!

Als jullie nog naar Miami South Beach (Art Deco District en Ocean Drive) gaan vanaf Hollywood, kun je het beste de A1A afrijden (Collins Avenue)ter hoogte van 16th street kun je parkeren in een parkeergarage. Bij 17th street is in een zijstraat Licoln Avenue, een mooie en winkelstraat, eveneens met Apple Store.

Groeten, Roy, Jolanda en Milan
  3. mieke:
    Hallo luitjes,

De afgelopen heb ik niet gereageerd daar ik zelf ook even op vakantie was,dus vandaag alles maar even terug gelezen. Chiara ik hoop dat je inmiddels bent opgeknapt en weer vrolijk mee kan doen met alles.Geniet nog maar van de laatste dagen want zo te lezen gaan jullie binnenkort weer een vliegreis maken terug naar het natte Nederland,dus geniet nog van de lekkere zon die je daar hebt.

Gr.Mieke
  4. Thea:
    24 juli 2011
    Bedankt voor jullie berichten, Ina, Jolanda en Mieke. Fijn dat Ina weer veilig en wel in Zeewolde is geland, ik kan me voorstellen dat je weer moet wennen.

Jammer Jolanda, dat jullie alsnog last hebben van een jetlag. ik moet eerlijk bekennen dat ik dat hier al heb, dus dat zal lekker worden weer in Zeewolde. Marr jullie succes ermee! Zijn de koffers alweer terecht?

En Mieke, ik had op Hyves al gelezen dat je op vakantie was, ik las iets over problemen met je auto voordat je weg kon. Lief dat je steeds hebt gereageerd, bedankt daarvoor. Chiara is gelukkig weer helemaal opgeknapt, ze eet geen chocolade meer en zo hopen we gezond en wel weer thuis te komen.

Vasthi, bedankt voor al je berichtjes bij de foto's, we hebben ze allemaal gezien en Chiara vond ze erg leuk!

Groetjes
    Thea